Wybór właściwej nazwy domeny – klucz do sukcesu
Wybór nazwy domeny (czyli adresu, który wyświetla się w przeglądarce) jest jedną z ważniejszych decyzji biznesowych, kiedy decydujemy się na prowadzenie biznesu online. Bez względu na rodzaj branży, w której zamierzasz działać – to właśnie nazwa domeny może wpłynąć na Twój sukces lub porażkę.
Co więcej, nazwa domeny pełni również funkcję Twojej internetowej wizytówki. Profesjonalna, wzbudzająca zaufanie nazwa może zachęcić potencjalnego klienta do otworzenia Twojej strony internetowej z pozycji wyszukiwarki Google i zostać przez niego zapamiętana.
Nieprzemyślana, skomplikowana nazwa domeny może wyjść na Twoją niekorzyść – internauta zdecyduje się sprawdzić stronę innej marki, która wzbudziła jego większe zainteresowanie lub zaufanie.
Domena .eu – dlaczego warto?
Całkiem zrozumiałe jest też to, że jeśli masz w planach podbój rynków zagranicznych, to z domeną .pl może się to okazać dużo trudniejsze. Końcówka tej domeny sugeruje, że Twoja strona znajduje się tylko w języku polskim. Może to więc zniechęcić potencjalnych klientów z zagranicy do sprawdzenia zawartości Twojej witryny, nawet jeśli znajdują się na niej różne wersje językowe.
Dlatego, jeśli masz w planach rozszerzyć swój biznes na rynki europejskie, idealnym dla Ciebie rozwiązaniem będzie rejestracja domeny .eu. Pomoże Ci ona zdobyć rozpoznawalność i zwiększyć prestiż Twojej marki na terenie całej Europy.
Poza tym, wzbudzisz większe zaufanie u przyszłych klientów zagranicznych. Rejestracja domeny .eu oznacza, że Twoja firma znajduje się w jednym z krajów europejskich oraz podlega systemowi prawnemu Unii Europejskiej. Decydując się na to rozwiązanie, stajesz się bardziej wiarygodny w oczach potencjalnych kontrahentów z zagranicy i zdobywasz przewagę nad konkurencją.
Bezpieczeństwo marki na rynkach zagranicznych
Czy wiesz, że poprzez rejestrację różnych wariantów swojej domeny, zapewnisz ochronę swojej marce na rynku polskim i zagranicznym? Być może póki co nie planujesz rozwijać swojej działalności za granicą i dopiero zaczynasz ją promować na rynku lokalnym. Jednak za parę lat, gdy Twój biznes stanie się rozpoznawalny, a Ty zdecydujesz się wyjść z nim na rynki zagraniczne, może się okazać, że jest już na to za późno… Bo Twoją domenę z końcówką .eu zarejestrowała konkurencja!
Co wtedy? Zostaną Ci trzy opcje…
- Zrezygnujesz z atrakcyjnej nazwy i Twoje kampanie marketingowe skierowane na rynek europejski okażą się mniej skuteczne.
- Wykupisz od osoby trzeciej domenę za zawyżoną cenę.
- Weźmiesz udział w kosztownym procesie sądowym, mającym na celu odzyskanie nazwy domeny.
Prawda, że nie brzmi to zbyt optymistycznie? No właśnie. Dlatego zabezpiecz swoją markę zawczasu i weź pod uwagę jej różne kierunki rozwoju w przyszłości.
Rosnąca popularność domeny. eu
W nawiązaniu do najnowszego raportu sporządzonego przez EURid (Europejski Rejestr Internetowych Nazw Domen) Q1 2018 Progress Report, który podsumowuje pierwszy kwartał 2018 roku, końcówka .eu jest na 6 miejscu wśród najbardziej popularnych domen zagranicznych na świecie. W porównaniu do ostatniego kwartału 2017, liczba zarejestrowanych domen zwiększyła się o 9 234 i tym samym wzrosła do 3 824 289 łącznie.
Co więcej, Polska jest jednym z krajów, w których domena .eu jest najczęściej rejestrowana. Na koniec pierwszego kwartału 2018 liczba domen z rozszerzeniem .eu w Polsce wynosiła łącznie aż 261 192.
Jak wykorzystać domenę .eu w biznesie?
Zastanawiasz się czy domena .eu sprawdzi się w Twoim rodzaju działalności? Być może boisz się, że w Twoim przypadku rejestracja jej nie jest dobrym pomysłem i nie przyniesie żadnych korzyści.
Nie ma żadnych wytycznych dotyczących tego, który biznes bardziej pasuje do domeny .eu, a który mniej.
Jeśli nadal masz wątpliwości, koniecznie zobacz poniżej przykłady firm, które wykorzystały domenę europejską w rozwoju swojej działalności.
Dotarcie do cudzoziemców przebywających na terenie Polski
Świetnym przykładem są Koleje Dolnośląskie, które funkcjonują pod adresem https://www.kolejedolnoslaskie.eu w czterech wersjach językowych: polskiej, czeskiej, angielskiej i niemieckiej. Jest to z pewnością duże udogodnienie dla osób z innych krajów, podróżujących pociągami po Polsce. Domena .eu zdecydowanie bardziej sugeruje odwiedzającym, że znajdą na niej treści międzynarodowe, niż domena .pl.
Końcówka .eu sprawdzi się też świetnie w branży turystycznej, np. przy wynajmie noclegów, apartamentów. Rejestracja tej domeny i przetłumaczenie strony na języki obce sprawi, że, będzie łatwiej dotrzeć do naszej grupy docelowej mieszkającej zagranicą. Zwiększa to też szansę na to, że to właśnie u nas cudzoziemiec dokona rezerwacji, ponieważ zrozumie treści znajdujące się na naszej witrynie. Dobrym przykładem jest firma Apartamenty Europa 22 http://europa22.eu, których strona jest dostępna w dwóch językach – polskim i angielskim, a służy do dokonywania rezerwacji noclegów, m.in. w centrum Warszawy.
Zwiększenie świadomości marki zagranicą
Domenę .eu możesz wykorzystać do promocji swojego produktu na konkretny rynek zagraniczny. Jeśli chciałbyś dotrzeć z ofertą swojej firmy np. na rynek sąsiadującego kraju, to możesz zarejestrować domenę z końcówką .eu i po prostu przygotować odpowiednią wersję językową na swojej stronie. W przypadku firmy MBS Home https://www.mbshome.eu/ zajmującej się sprzedażą oraz montażem podłóg drewnianych, jest to właśnie język niemiecki.
Jeśli posiadasz innowacyjny, zaawansowany technologicznie produkt, o którym powinno się dowiedzieć szersze grono odbiorców – rozważ rejestrację domeny .eu. Tak też zrobiła polska firma DCX http://dcx.eu/, zajmująca się m.in. chłodzeniem serwerowni, której witryna jest prowadzona tylko w języku angielskim.
Promocja marki osobistej na rynku europejskim
Jeśli czujesz się specjalistą w swojej dziedzinie i chciałbyś trafić do szerszego grona odbiorców – także tych z zagranicy, promowanie własnej marki osobistej pod domeną .eu będzie bardzo dobrym pomysłem. Ciekawym przykładem jest strona Aleksandry Gacy https://aleksandragaca.eu – polskiej projektantki, mieszkającej w Holandii. Cała witryna jest tylko w języku angielskim i zawiera jej projekty, publikacje oraz newsy na jej temat.
Zarejestruj domenę .eu i zdobądź atrakcyjne nagrody!
Mamy nadzieję, że Cię zainspirowaliśmy powyższymi przykładami i rozważysz rejestrację domeny .eu w najbliższym czasie. Jest na to teraz doskonały moment. Tylko do 15 lipca możesz wziąć udział w konkursie organizowanym przez markę Domeny.tv, w którym do wygrania są atrakcyjne nagrody – wakacyjny leżak, kubek termiczny, frisbee lub plecak. Szczegóły promocji “Domeny.tv i .EUropa – najlepsi partnerzy w biznesie” znajdziesz tutaj. Powodzenia!