Twoja firma planuje rozpocząć eksport produktów i usług, a może już zajmuje się sprzedażą międzynarodową? Jednym ze składników sukcesu w zakresie działań międzynarodowych jest prawidłowe posługiwanie się numerem telefonu do kontaktu z klientem. Eksportując towary i usługi powinieneś pamiętać o dostosowaniu numeru telefonicznego, do kraju w którym posiadasz klientów, lub z którym chcesz dopiero nawiązać kontakty. Przyjmijmy, że świadczysz usługi i sprzedajesz towary na terenie kilku krajów: Rosja, Estonia, Ukraina, Wielka Brytania oraz Stany Zjednoczone, a Twoja firma znajduję się w Polsce. W takim przypadku warto wyposażyć się w numery geograficzne z tych krajów, i dać klientom np.: w Wielkiej Brytanii możliwość dzwonienia na infolinię z numerem angielskim. Nie oznacza to, ze musisz posiadać dedykowane temu Call Center czy oddział w Wielkiej Brytanii. Możesz obsługiwać wszystkie typy połączeń zarówno wychodzące jak i przychodzące z dowolnego miejsca na świecie będąc w Polsce. To pozwoli ograniczyć koszty w zakresie wydatków telekomunikacyjnych. Reasumując, pracownik Twojej firmy w biurze w Warszawie, będzie mógł dzwonić z takiego numeru, jakby używał telefonu stacjonarnego w Wielkiej Brytanii, Niemczech czy Litwie i na odwrót.

Numer telefonu danego kraju

Oferując swoim potencjalnym kontrahentom numer telefonu z ich kraju ułatwisz im kontakt, a oni będą taryfikowani według stawek lokalnych. Co finalnie doprowadzi w Twojej firmie do polepszenia wskaźnika dodzwanialności i zwiększenia skuteczności działań prowadzonych za pomocą słuchawki telefonu. Posiadając w ofercie numerację zagraniczną budujesz lojalność firmy u zagranicznych kontrahentów, oraz zwiększasz jej prestiż. Oferując klientom kilka numerów zagranicznych – budujesz wizerunek dobrze prosperującej firmy na rynkach zagranicznych. Wiele firm posiada rokujący produkt i chce wejść z nim na np.: rynek Niemiecki. Buduje Call Center – zatrudnia osoby biegle posługujące się językiem niemieckim. Ale popełnia do tego duży błąd. Prezentuje się numerem polskim ze strefy warszawskiej +22. Wtedy osoba po drugiej stronie ( potencjalny klient niemiecki) – na ekranie swojego telefonu zobaczy połączenie przychodzące z początkiem +4822. A co za tym idzie szansa na odebranie takiego połączenia zmniejsza się. Sprowadza się to do tego, że konsultant musi poświecić zdecydowanie więcej czasu by skutecznie dodzwonić się do klienta.

Dostarczenie numeracji, to proces, który można sfinalizować w ciągu kilku dni, a w praktyce 1-2 dni roboczych. Decydując się na numerację zagraniczną, można dokonać wyboru numeru nie tylko z danego kraju, ale i również z konkretnej strefy numeracyjnej w ramach tego państwa. Np. firma może wybrać francuski numer z Paryża. Dzięki temu zbuduje jeszcze większe zaufanie, gdy komunikację będziesz prowadziła z lokalnego numeru.

call center

Pandemia a spotkania biznesowe

W aktualnej sytuacji wiele korporacji zamyka swoje biura i decyduje się na pracę zdalną ze względu na zagrożenie spowodowane koronawirusem. Spotkania biznesowe przenoszą się do świata technologii. Jednak istnieją firmy, które umożliwiają CI sprawną reorganizację pracy z biura do warunków home office.

Tu naprzeciw wychodzi telefonia internetowa. Przewagą i zaletą telefonii VoIP jest zdecydowanie mobilność. W żaden sposób firma nie jest związana z jednym miejscem, biurowcem, do którego operator dostarcza nam usługę. Niezależnie od lokalizacji możesz skorzystać z tej oferty, gdy masz zapewniony dostęp do Internetu.

Aby zachować ciągłość działań prowadzonych za pomocą numerów stacjonarnych przypisanych w Twojej firmie, wystarczy, że zapewnisz swoim pracownikom komputer z dostępem do Internetu. Po zainstalowaniu aplikacji na komputer lub telefon/smartfon pracownicy mogą działać tak jakbyście pracowali z biura. Twoja infolinia działa bez zmian, a pracownicy odbierają połączenia przychodzące w swoim domu. Faksy spływają na właściwy adres e-mail, a dzwoniąc do Klientów z aplikacji prezentujesz się numerem firmowym.

Całym schematem połączeń i przekierowań zarządzasz za pomocą przeglądarki internetowej. Logując się do swojego konta www – w jednej chwili ustawiasz przekierowania na numery komórkowe, czy wprowadzasz zmiany w zakresie działania infolinii, a co za tym idzie Twój numer zagraniczny dedykowany do kontrahentów nadal działa prawidłowa.

Warto dodać, że numeracja zagraniczna ma zastosowanie zarówno w połączeniach przychodzących jak i wychodzących. Wykonujesz połączenia jak i prezentujesz się nimi na arenie międzynarodowej. Możesz stworzyć dedykowany numer na Europę, a Twoi wszyscy pracownicy będą odbierali połączenia z tego numeru, nawet jeśli będą musieli wykonywać swoją pracę z domu.

Wybierając numer zagraniczny nie musisz się martwić o dostępność, w obecnej ofercie polscy dostawcy posiadają numerację stacjonarną z ponad 80 kierunków świata. Możesz dowolnie wybierać numery z prefiksem, który Cię aktualnie interesuje, a dla wybranych kierunków dostępne są również numery GSM.

Podsumowanie

Pozwól swojej firmie zapewnić ciągłość działań telekomunikacyjnych niezależnie od miejsca w którym pracują. Dotrzyj do nowych klientów zagranicznych posiadając właściwe dobrane numery telefonu. Za pomocą tych kilku kroków możesz osiągnąć lepsze wyniki na rynkach zagranicznych, usprawnisz odsetek spraw w pełni załatwionych podczas pierwszego połączenia z konsultantem. Klienci będą dzwonić na numer lokalny dzięki czemu będą mieli poczucie, że Twoja firma dba o dobre relacje z klientami. Zwiększy to szanse ich pozyskania i utrzymania w dalszej perspektywie.

Jest wiele rozwiązań pomagających zwiększać efektywność działań Twojej firmy. Skup się na gromadzeniu i analizowaniu danych. Dzięki temu poznasz swoich klientów. Określisz czego potrzebują, na czym im zależy i co daje im satysfakcję. Jeśli Twoja firma jest dopiero na początku tej drogi, dzięki odpowiedniemu podejściu bardzo szybko możesz zacząć osiągać dobre wyniki i zostać zauważonym na rynkach zagranicznych.

Zachęcamy do odwiedzenia strony naszego Partnera, PLFON.